Personlig handläggare inom aktivitetsersättning i Umeå


Arbetsgivare: Försäkringskassan
Arbetsort: Umeå
Publiceringdatum: 2018-11-23

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till aktivitetsersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också individens behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med individen. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som individen kan behöva stöd av till exempel Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvården samt eventuellt föräldrar och skolan. Du träffar individen via digitala kanaler och i personliga möten.

Du kan läsa mer om aktivitetsersättning på vår webbplats.

Vi söker dig som


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du


• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
• har körkort för personbil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontaktpersoner

Chef: Henrik Viberg Forsgren 010-111 54 95 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Jenny Nilsson 010-111 43 60 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Maria Isberg 010-111 44 09. Saco-S: Emma Edström 010-111 52 22. Seko: fseko@forsakringskassan.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 7 december 2018.






Arbetslivserfarenhet

Personlig handläggare, försäkringskassa: Mindre än 1 års erfarenhet

Om lön

Individuell lönesättning

Om anställningsvillkor


Heltid/

Ej specificerat
Stockholm
Försäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm


Escape Room Stockholm